Feb 042010
 February 4, 2010  Posted by  Non-U.S.

Three national newspapers today revealed the name of the Premier League football manager alleged to have visited a brothel last year.

The story follows publication of an article in The Sun newspaper just before Christmas outlining details of a Premiership manager who it said had visited a Thai ‘vice den’ without identifying the figure involved.

At the time, The Sun said “creeping privacy laws in the UK” prevented it from naming him and it said it had been threatened with an injunction by the man’s lawyers.

That followed a number of cases in which wealthy and famous individuals had successfully used the Human Rights Act to gag the media.

Naming the manager on its front page today the Telegraph said last week’s “landmark ruling” at the High Court by Justice Tugendhat, when he lifted an injunction granted to John Terry, the Chelsea and England captain, that had blocked reporting of his extra-marital affair, “swung the pendulum back in favour of freedom of speech”.

Read more from the Press Gazette.

Sorry, the comment form is closed at this time.