Dec 232009
 
 December 23, 2009  Posted by  Non-U.S.

Alexi Mostrous reports:

It had all the elements of a classic tabloid sting — apart from a name. The Sun’s decision not to identify a top football manager accused of visiting a brothel marked a tipping point in British privacy law, media experts said.

The newspaper ran a front-page story about the manager, who it said went to a “Thai vice den” in October. But The Sun, which is owned by News Corporation, the parent company of The Times, said that it could not name him for legal reasons.

[…]

Newspapers have taken a cautious approach to such stories since Max Mosley, the former head of Formula One, was awarded £60,000 against the News of the World which falsely accused him of taking part in a “sick Nazi orgy”. Mr Stephens said: “That decision effectively means stories like this can’t be published. Two years ago the manager’s name would have been on the front page.”

Read more in the Times Online.

Sorry, the comment form is closed at this time.