Dec 112010
 December 11, 2010  Posted by  Court, Non-U.S.

A Sunday newspaper had no right to publish photographs of a man alleged to have been housing former loyalist paramilitary chief Johnny Adair, the Court of Appeal heard yesterday.

The privacy case was also compared to an action brought by ex-Formula One chief Max Mosley over false allegations that he took part in a Nazi-themed orgy.

In a case with potentially significant consequences for press freedom, the man is suing the publishers of the Sunday World over an article which claimed Adair had been staying at his house in Co Antrim.

An article was published in the Sunday World under the heading ‘Adair’s Lair?’ which included photos of the man and his home.

Read more in the Belfast Telegraph

Sorry, the comment form is closed at this time.